Company Logo

Egzaminatorius

Gimnazijoje naudojama šiuolaikiška ir efektyvi internetinė sistema, padedanti mokytojui ruošti, o mokiniams ruoštis brandos egzaminams

Dabar prisijungę

Dabar svetainėje 36 svečiai (-ių) ir narių nėra

Erasmus+ LELETO leidinys
leleto leleto

steam

Projekto „Ieškojimai ir atradimai“ veiklos gimnazijoje

Pastaraisiais dešimtmečiais visuomenė vis labiau kreipia dėmesį į žmogaus teisės sritis, kurios anksčiau buvo laikomos privačiu gyvenimu. Tyrimai ir oficiali statistika iliustruoja, kad smurtas artimoje aplinkoje – itin paplitęs ir labai žalojantis veiksnys, kuriam sustabdyti reikalingos visuomenės bendros pastangos. Smurtą patiriantys vaikai išsiskiria didesne psichologinių ir elgesio problemų rizika. Depresija, nerimo sutrikimai, piktnaudžiavimas priklausomybę sukeliančiomis medžiagomis, nesaugi lytinė elgsena, socialinės kompetencijos stoka smurtą patiriantiems vaikams nustatoma dažniau nei jų bendraamžiams. Be to, smurtą patiriantys socialiai apleisti vaikai priskiriami prie padidėjusios savižudybės rizikos grupės vaikų.

Mokykla yra ta erdvė, iš kurios tikimasi, jog mokiniai perims teisėtas, priimtas ir puoselėjamas bendras visuomenės vertybes. Tad mokyklos vaidmuo gali ne tik formuoti žinojimą, tačiau ir nešti žinojimo pokytį. Apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymo (2011) įgyvendinimo metai patvirtino, jog Lietuvoje absoliučią daugumą nukentėjusiųjų nuo smurto artimoje aplinkoje sudaro moterys. Vien Utenos apskrityje 2018 m. smurto aukomis tapo 497 moterys, 2019 m. – 328, iš jų Utenos rajone 2018 m. – 95 moterys, o 2019 m. – 65. Utenos švietimo pagalbos specialistai pastaraisiais metais stebi dažnesnį vyresnių klasių mergaičių kreipimąsi pagalbos dėl smurto lyties pagrindu ar smurtinių atvejų romantiškuose santykiuose. 2016 m. Europos Sąjungoje atliktas tyrimas „Smurtas lyties pagrindu“ atskleidžia smurtą palaikančias lietuvių nuostatas. Europos Sąjungoje tik 15 proc. žmonių sutinka su teiginiu, kad smurtas artimoje aplinkoje yra privatus reikalas ir turi būti sprendžiamas šeimoje, o Lietuvoje taip manančiųjų yra 22 proc. Mūsų šalyje tokios nuostatos labai gajos ir jų keitimas yra gerokai rimtesnė socialinė problema nei vien smurto prevencija. Remiantis kitų šalių atliktais tyrimais matyti, kad daugiau dėmesio skiriama ankstyvajai prevencijai, t. y. 16–17 metų jaunimo, kurie turi įvairios patirties mokykloje ir už jos ribų, psichologinio atsparumo ugdymui, kas padeda išvengti smurto paauglystėje ir suaugusiojo amžiuje. Jauniems žmonėms reikia paramos sistemos, saugios vietos, kur galima būtų vystyti teigiamą požiūrį į santykius, metant iššūkį toms vertybėms ir įsitikinimams, kurie palaiko smurtinį elgesį.

Projektas „Ieškojimai ir atradimai“ skirtas Utenos r. mokyklų 16–17 metų merginoms ir švietimo pagalbos specialistams, kuriuo siekiama:

● keisti vyraujančias nuostatas į skirtingas lytis, jų tarpusavio santykius ir nuostatas apie žmonių bendravimą, sukuriančias pagrindą smurtui;

● gerinti jaunų merginų žinias ir supratimą apie smurto prigimtį, esmines jo priežastis, socialines/kultūrines lyties normas ir nelygybes;

● suteikti jaunoms merginoms galimybę saugioje aplinkoje tyrinėti, kaip smurtas tiesiogiai veikia jas ir bendraamžius, bei atpažinti jų teisę būti vertinamoms ir gerbiamoms, taip pat prievolę vertinti ir gerbti kitus;

● suteikti švietimo pagalbos specialistams informaciją ir priemones darbui su jaunomis merginomis, siekiant užkirsti kelią smurtui.

 

Projekto akimirkos:

Mes — VU partneris

vu 2005 m. su Vilniaus universitetu pasirašyta bendradarbiavimo sutartis

Paieška

VGTU klasė gimnazijoje

vgtu
Nuo 2013 m. rugsėjo 1 d. gimnazijoje įsteigta VGTU klasė
Prašymas dėl priėmimo į VGTU klasę

Pamokų laikas

1.  8.008.45

2.  8.559.40

3.  9.5010.35

20 min. – valgo I klasės

4.  10.5511.40

20 min. – valgo II klasės

5.  12.0012.45

25 min. – valgo III–IV klasės

6.  13.1013.55

7.  14.0514.50

8.  15.0015.45

Abituriento atmintinė

Lietuvos moksleivių sąjunga kartu su NEC ir LAMA BPO parengė atmintinę abiturientams




© 2005–2017 Utenos Adolfo Šapokos gimnazija