Company Logo

Egzaminatorius

Gimnazijoje naudojama šiuolaikiška ir efektyvi internetinė sistema, padedanti mokytojui ruošti, o mokiniams ruoštis brandos egzaminams

Projektas „TŪM II“

Dabar prisijungę

Dabar svetainėje 28 svečiai (-ių) ir narių nėra

steam

Edukacinė tarptautinė išvyką į Minską

2017 m. spalio 24–27 dienomis Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos mokiniai ir mokytojai kartu su gimnazijos direktoriumi Sauliumi Brasiūnu vyko į edukacinę tarptautinę išvyką į Minską, Baltarusijos sostinę, pagal bendradarbiavimo sutartį, kuri sudaryta 2009 m. ir atnaujinta 2017 m. tarp Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos ir Minsko 7-osios gimnazijos pagal tarptautinių mainų projektą „Metodo „Debatai“ realizavimas švietimo sistemoje“. Projekto metu išvykos dalyviai gyveno baltarusių mokinių šeimose, dalyvavo Baltarusijos bendrojo lavinimo mokyklos užsiėmimuose: pamokose (chemijos, matematikos, anglų kalbos, kūno kultūros) ekskursijoje po gimnaziją, susitikimuose su Minsko 7-osios gimnazijos mokiniais ir mokytojais, ekskursijoje po Minską, lankėsi Minsko cirko spektaklyje, kur nusifotografavo su žonglieriumi lietuviu, tarptautinio cirko artistų festivalio Minske 2017 m. laureatu Kasparu Bujanausku, vyko į edukacinę pažintinę ekskursiją į Miro ir Nesvyžiaus pilis, Dudutkų etnografijos kompleksą. Šapokiečiai kartu su debatininkėmis Simona Tumėnaite, Adėle Bražėnaite, Liepa Petkūnaite ir Virginija Čeponyte dalyvavo tarptautinio debatų čempionato įvadiniame renginyje, draugiškuose lietuvių-baltarusių viešuose debatuose tema: „STEAM dalykai bendrojo lavinimo mokyklų programoje turėtų būti prioritetiniai (STEAM subjects should be the main focus of curricula in secondary schools)“. Į šį tarptautinį debatų čempionatą Minske suvažiavo debatininkai iš 9 valstybių spalio pabaigoje–lapkričio pradžioje. Utenos Adolfo Šapokos debatininkai debatavo anglų kalba.

Kūno kultūros mokytoja metodininkė Birutė Siliūnienė mainų programos rėmuose vedė atvirą aerobikos pamoką baltarusių mokiniams.

Iš mokinių atsiliepimų apie kelionę:

Šios keturios dienos, praleistos nuostabioje aplinkoje Minske įsimins man ilgam. Žmonės, su kuriais praleidau vos keturias dienas, tapo geriausi draugai. Aplinka – antraisiais namais. Debatavimas anglų kalba suteikė nuostabią patirtį. Taip pat kaip neįkainojamą patirtį prisiminsiu kelionę į Nesvyžiaus bei Miro pilis, kur įgyjau daug istorijos žinių bei patirčių. Be abejo ypatingai patiko ir Dudutkų kaimelis, kur turėjau galimybę pasidomėti įdomia Baltrusijos kultūra. Taigi, apibendrinant galiu teigti, jog šios dienos man padėjo įgyti tarptautinės bei tarpkūlturinės patirties, kuri be abejonės bus neįkainomaja ateityje.

Adelė Bražėnaitė

Aš lankiausi Minske, Baltarusijoje. Važiavau ten su mainų programa, todėl visas tas dienas gyvenau baltarusių šeimoje. Per tas dienas mes turėjome daug ekskursijų: po Minską, Myrą, Nevyžiaus miestus ir Dudutkių kaimą. Buvo labai įdomu pažinti Minsko miestą, išgirsti įspūdingą jos istoriją, sužinoti daugiau apie Radvilų giminę laukiant Myro ir Nesvyžiaus pilių, ir išgirsti kaip žmonės ankščiau vertėsi ir gyveno Baltarusijos kaime. Aišku, linksmiausia programos dalis buvo laisvas laikas, kurį mes leidome kartu visi: baltarusiai ir lietuviai. Ši kelionė paliko šiltus prisiminimus ir norą vėl kada nors sugrįžti ir susitikti. Tad siūlau ir kitiems nepraleisti tokios prgos ir važiuoti visur, kur galima.

Marina Bogdanova

Kartu su kitais mokiniai lankiausi Baltarusijos sostinėje Minske. Mes lankėmės 7-ojoje gimnazijoje, kurioje vyko debatai. Ekskursijos metu susipažinome su miesto istorija ir architektūra. Didelį įspūdį padarė Nacionalinė Baltarusijos biblioteka. Buvome Baltarusijos valstybiniame cirke, kuris paliko gerų, džiugių įspūdžių. Aplankėme istorines pilis Mire ir Nesvyžiuje. Nesvyžiaus pilies kompleksą sudaro rūmai ir Kristaus kūno bažnyčia, kurioje yra net 72 Radvilų karstai-sarkofagai. Ypač sudomino legendos apie Myriaus gotikos stiliaus pilį. Sužinojau tai, kad prie šių pilių ir bažnyčios statybų prisidėjo Lietuvos didikai Radvilos. Taigi, ši kelionė man buvo labai informatyvi ir paliko daug gerų įspūdžių.

Virginija Čeponytė

Kelionė į Baltarusiją man atvėrė akis į kitonišką pasaulį. Šios glaudžiai istoriškai ir geografiškai su Lietuva susijusios žemės mūsų kartai savotiškai atitvertos ir tolimos, todėl tai sustiprino smalsumą jas aplankyti. Mūsų pagrindiniu tyrinėjimo objektu tapo sostinė Minskas. Nors, kaip daugelis aptarėme, jame vyrauja daug mums keistų postsovietinio krašto monumentų ir kulūrinių bruožų, miestas tikrai „nepasišiukšlino“. Ypač centre, pilnai išdabintame vakarietiškos civilizacijos modernia apranga. Ir ne veltui sostinė stebino savo netradicine didybe ir atmosfera, juk tai – „miestas-herojus“, kuris nusiaubtas po karo iškilo it feniksas iš pelenų dar ryškesnis. Tikiu, kad prie miesto įvaizdžio kūrimo daug prisideda patys gyventojai, kurie Minske pasirodė malonūs ir svetingi. Prireikus pagalbos žvarbiame ore sustabdytas praeivis šiltai nusišypsos ir padės kuo galėdamas (žinoma, jei pakenčiamai susikalbate rusiškai). Be to, aplankėme ir Baltarusijos provincijas, grožėjomes liaudies palikimu, kuris kiek dvelkė ir lietuviško kaimo nostalgija. Sakyčiau, jog išvyka man iš galvos greitai dar neišdulkės ir nesigailiu į ją važiavusi.

Liepa Petkūnaitė

Taip pat skaitykite, ką rašo apie šį vizitą minskiečiai.

Išvykos akimirkos:

7.  13.5514.40

8.  14.4515.30

Abituriento atmintinė

Lietuvos moksleivių sąjunga kartu su NEC ir LAMA BPO parengė atmintinę abiturientams